Allmänt

För dig, som är privatperson, gäller Distansavtalslagen (se nedan angående ångerrätt) samt Konsumentköplagen, som har strikta bestämmelser, vilket innebär att lagen gäller, trots att du har avtalat om något annat. För företag, inklusive enskilda näringsidkare, gäller Köplagen, som är dispositiv, vilket innebär att avtal mellan företag gäller i första hand före lagen.

När du, som är privatperson, registrerat dig och gjort din beställning, godkänner du också att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullföra våra åtaganden gentemot dig. Vi skyddar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen, och du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar.

Skulle något villkor befinnas ogiltigt enligt vad som gäller enligt svensk eller EU rätt, ska detta inte innebära att köpvillkoren i sin helhet blir ogiltiga, utan det ogiltiga villkoret ska i så fall ersättas med likvärdig lagenlig text. Sidan bedrivs av Halmstad Jakt & Fiske AB och benämns som TargetOptics nedan.

TargetOptics

c/o Halmstad Jakt & Fiske AB

PILEFELTSGATAN 44

302 50 Halmstad

Org.nummer: 559090-6292, Godkänd för F-skatt

Telefon: 035-20 20 335

Epost: kundtjanst@targetoptics.se

Beställning

Du kan endast beställa via vår webbutik. Alla andra former för beställning måste avtalas med oss i förväg. Vi säljer endast till personer över 18 år. Alla falskbeställningar spåras och polisanmäls, och om vi lidit ekonomisk eller annan skada kommer vi att kräva skadestånd.

  • Beräknad leveranstid står på respektive produkt (reserverar oss för ev. fel och avvikelse)

  • Specialorder levereras efter överenskommelse och innebär att köparen avsäger sig ångerrätten. Reklamation och garanti gäller som vanligt.

Pris

Alla priser är angivna inklusive moms. Vi reserverar oss för felskrivningar och tekniska problem i samband med prisangivelser och förbehåller oss rätten att makulera ordrar på produkter med uppenbart felaktiga priser.

Betalning

Vi erbjuder trygga betalningslösningar med Klarna.

Betala  med Faktura, Konto, Fast delbetalning, Kort, Klarna direkt eller Handla nu och betala i slutet av nästa månad (kampanj)

Faktura

Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning. 

  • Få alltid din beställning innan du betalar

  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se

  • Möjlighet till delbetalning**

Betalningsvillkor

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enlighet med avtalet med e-butiken debiteras en fakturaavgift om 0 kr.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kronor eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkorHär hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.

Konto

Delbetala från kr/mån!

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar

  • Betala från kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura

  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad

  • En administrativ avgift om kr, oavsett antalet köp

  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften kr. Den gällande årsräntan är % vilket motsvarar en effektiv ränta om %. Kreditköpspriset är kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Ansökan och accept

Om Klarna godkänner din ansökan om delbetalning kommer beloppet att läggas till ditt befintliga Klarna Konto. Om Klarna godkänner din ansökan och du inte redan har ett Klarna Konto kommer vi att skicka en bekräftelse till dig. När du har fått din bekräftelse har du ett Klarna Konto.

Om Klarna förbehåller sig rätten att neka din ansökan om delbetalning.

Kreditprövning och personuppgiftshantering

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på telefonnummer 08 - 120 120 10. Måndagar till torsdagar har vi öppet 08.00–20.00, fredagar 08.00–18.00 och helger 10.00–17.00.

Fast delbetalning

Dela upp ditt köp på 6, 12, 24 eller 36 mån!

Detta är betalsättet för dig som vill dela upp din betalning över en kortare period. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna Konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar

  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura

  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad

  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

I samband med köpet görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post. Om Klarna finner att du inte har tillräckligt betalningsutrymme för att fullfölja betalningsåtagandet förbehåller sig Klarna rätten att neka din ansökan om delbetalning. 

Klarna direkt

Du kan betala direkt

Nu kan du betala med Klarna Direkt i kassan. Om du tidigare registrerat dig för direktbetalning genom oss, antingen via Mitt Klarna eller i samband med ett köp, så syns det bankkonto du kopplat till Klarna med dolda siffror under alternativet "Klarna Direkt". Har du ännu inte registrerat dig för direktbetalning så kan du göra det med några enkla steg och bekräfta med Mobilt BankID.

Hur och när dras pengarna från ditt konto?

Till skillnad från en betalning i Mitt Klarna (där pengarna dras inom 1-2 bankdagar från att du klickat på betala), kommer pengarna för köpet dras först när butiken har hanterat din beställning och skickat din order. Vi gör det så för att du inte ska riskera att betala för köp där varorna inte skickas av butiken. När ordern skickas dras pengarna från kontot inom två bankdagar. Skulle du därefter inte få dina varor, eller om det är något fel på dem, gäller självklart Klarnas köparskydd. Om det av någon anledning inte går att dra pengarna kommer du att få en faktura i stället, där Klarnas betalningsvillkor för faktura gäller. Läs mer om vad som gäller för betalning med Klarna faktura under Klarnas villkor.

Var kan jag betala på det här sättet?

Du kan använda Klarna Direkt i alla butiker där Klarna sköter hela kassan. (Där alltså kassan ser ut och fungerar som i den här butiken.) Det enda du behöver göra är att registrera det bankkonto du vill använda för Klarna Direkt och bekräfta med Mobilt BankID.

Handla nu, betala i slutet av nästa månad (kampanj)

Handla nu och betala först i slutet av nästa månad till 0% ränta. 29 kr per order tillkommer i uppläggningsavgift. En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift.

Effektivränta vid köp om 5000 kr, 29 kr i uppläggningsavgift, 0 % ränta och betalning efter 3 månader är 2,34 %. Din totalkostnad blir 5029 kr.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas (du får då en kopia på kreditupplysningen per post). Vi informerar inte banker eller andra långivare om en eventuell kreditupplysning.

Omvandling till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning genom att betala in ett lägre belopp eller genom att avstå från att betala hela fakturabeloppet. Flexibel delbetalning innebär att du betalar i din egen takt – med ett minimumbelopp med minst 1/24 av det utestående beloppet (dock alltid minst 50 kr per månad). Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång.

Exempel: Säg att du köper för 10 000 kr. Administrativ avgift är 29 kr/mån och rörlig årsränta är 19,9%. Du delbetalar 955 kr/mån i 12 mån. Årlig effektiv ränta blir då 29,22% och totalbeloppet för ditt köp om 10 000 kr blir 11 458 kr. Vid betalning som understiger minimumbeloppet tillkommer en förseningsavgift om 50 kr för belopp upp till 200 kr och 135 kr för belopp över 200 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor och standardiserad europeisk konsumentkreditinformation:

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling. Genom att använda Klarna godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EESområdet. Dataskyddspolicy hittar du här

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00.

Allmänna villkor hittar du här

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här

Klarna AB (publ). Sveavägen 46, 111 34 Stockholm 
www.klarna.se

Leveransbetingelser

Utöver priset ska du betala eventuell fraktkostnaderna beroende på vilket fraktalternativ du väljer. Normalt tillkommer inga ytterligare avgifter.

Vi förbehåller oss rätten att stryka ej leveransbar vara från din order med prisavdrag för densamma. Önskar du beställa annan, likvärdig vara, är detta att betrakta som en ny order. Om du önskar avbeställa en vara på grund av dröjsmål med leveransen, är detta möjligt att göra fram till dess att varan effektuerats (se under ”Avbeställning” under köpvillkor). När du gör din beställning framgår också vilket leveranssätt, som du valt detta påverkar också leveranstiden. Vi förbehåller oss rätten att leverera varan inom de 30 dagar konsumentköplagen ger oss. Klarar vi inte detta har du självfallet rätt att häva ditt köp. Delleveranser sker endast på din begäran och medför ytterligare fraktkostnad för dig. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. Leverans sker endast inom Sverige, såvida inte annat avtalats i förväg.

  • Beräknade leveranstider anges på produkterna.

  • Specialorder levereras efter överenskommelse och innebär att köparen avsäger sig ångerrätten. Reklamation och garanti gäller som vanligt

Integritetspolicy

För att du ska kunna använda vår tjänst måste du ge oss vissa uppgifter om dig själv; uppgifter som vi ansvarar för att de används på rätt sätt. Denna integritetspolicy (Privacy Policy) redogör för den information som samlas in om dig, hur vi använder den och hur vi skyddar den.

När du registrerar dig på  www.targetoptics.se blir du ombedd att fylla i ett registreringsformulär med vissa personlig information som t.ex. namn, adress, e-postadress, telefonnummer samt annan data. Ditt namn och din e-postadress kan vi använda för att kontakta dig och för att ge dig information om produkter som vi tror kan intressera dig. Vi gör inte din e-postadress tillgänglig för någon annan.

TargetOptics registrerar IP-adresser och webbläsartyp. Cookies används på samma sätt. Cookies är små program som lagras på din dators hårddisk. Sekretess och säkerhet äventyras inte när du accepterar en cookie från oss eftersom vi inte använder cookies för att samla in personlig data. Genom att använda denna webbplats bekräftar du att du accepterar att TargetOptics samlar in nämnda information, du bekräftar att du accepterar TargetOptics Integritetspolicy.

Ni kan begära ut information om vilka personuppgifter vi har registrerat under ditt konto, du kan även begära att vi radera all personlig information om dig enligt GDPR, dock så kan vi inte radera information som vi enligt lag behöver behålla (tex för vår bokföring)

Outlösta Paket/Försändelser

Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi kan då komma att debitera er 499 kronor för frakt- och administrativa kostnader. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Ändring av beställning

Du kan göra ändringar i din beställning fram till dess att beställningen har effektuerats. Med effektuering menas att faktura eller frakthandling har skapats. Om ändringen godkänns, och varan finns i lager, kommer eventuella prisdifferenser att regleras enligt det pris, som gäller vid ändringstidpunkten. Det är inte möjligt att ändra en beställning när ordern har effektuerats. Självfallet kan order, som redan levererats ut från vårt system, därför inte ändras. Privatpersoner har dock ångerrätt enligt vad som sägs under rubriken ”Ångerrätt”.

Avbeställning

En avbeställning är inte giltig förrän du mottagit bekräftelse härom från oss. Du kan avbeställa din order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen har effektuerats, dvs faktura eller frakthandling har skapats. Efter denna tidpunkt är du skyldig att ta emot leveransen. Avbeställning av icke lagerförd vara som beställts eller tillverkats speciellt för dig är inte möjlig efter det att vi beställt eller påbörjat tillverkningen av varan/tjänsten.

Ångerrätt

Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Du har inte rätt att ångra dig om tjänsten påbörjas under ångerfristen med ditt samtycke, om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, om förseglingen brutits eller du har registrerat licensen. Om du ångrar köpet måste varan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätten börjar löpa den dag vi bekräftade din beställning av en tjänst hos oss respektive den dag du fått varan eller en väsentlig del av den.

Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du skicka ett skriftlig meddelande till oss, lämpligen via e-post, med angivande av bankkonto eller plus-/bankgironummer. Vi tar därefter ställning till, om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten. Du kommer därefter att motta ett svar med e-post från oss, i givet fall med information om hur du ska skicka tillbaka varan. Observera att du måste följa våra rekommendationer vad gäller emballage etc. Observera också att det enligt lag är du som ska betala fraktkostnaderna.

Efter mottagandet av den återsända varan kommer köpesumman med avdrag för ursprungliga fraktkostnader att återbetalas till dig inom 30 dagar räknat från dagen då vi mottog återförsändelsen, förutsatt att du inte använt varan och den returneras i oskadat skick och med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering. Om varan inte är i nyskick så gör vi ett returavdrag på 30% och om varan inte är säljbar/sönder så utgår ingen ersättning.

Reklamationer och återköp i vissa fall

Om du som är privatperson mottagit en skadad produkt, eller om vi skickat fel vara, måste du reklamera varan inom 3 år från du tog emot varan och senast inom 2 månader från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet. Men vänta inte med att påtala felet. Vid tvist, som vi ej lyckats lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.

Om du som är företagare mottagit en skadad produkt, eller vi skickat fel vara, ska du snarast efter att du tog emot varan, skicka reklamation till oss via e-post förutsatt att du reklamerar skadan inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi i första hand till respektive tillverkare eller serviceställe.

Det gäller för såväl privatpersoner som företag, att den skadade respektive felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag, som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet. Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan, men vi återbetalar inte den ursprungliga frakten.

Kompatibilitetsproblem förekommer ofta mellan olika produkter, och vi rekommenderar dig därför att ta reda på så mycket som möjligt innan du gör din beställning för att undvika onödiga kostnader.

Skicka till:

Halmstad Jakt & Fiske AB

Pilefeltsgatan 44

302 50 HALMSTAD

Information och bilder

Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment. Om det förekommer bilder i vår webbutik, ska de inte ses som exakta avbildningar av en viss vara.

Force Majeure

Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

Tvist

Om du är privatperson, har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.

  Information om tvistlösning online i enlighet med Art. 14 Para. 1 av OTF (Online Tvist Beslut förordningen):

Europeiska kommissionen ger konsumenterna möjlighet att lösa online tvister enligt Art. 14 Para. 1 av ODR på en av deras plattformar. Plattformen ( http://ec.europa.eu/consumers/odr) fungerar som en plats där konsumenterna kan försöka nå uppgörelser utanför domstol på tvister som uppstår efter inköp via nätet och upphandling av tjänster. 

Produkt tillagd till önskelistan
Produkt tillagd för att jamföra

Vi använder oss av cookie.